De blauwe pomade van Reuzel in de spotlights

De blauwe pomade van Reuzel in de spotlights

Waarom zouden we de blauwe reuzel in de spotlights moeten zetten? Heeft het inmiddels legendarische product het nodig? Nee hoor. Verdiend reuzel het? Absoluut! Reuzel is niet zomaar een Nederlands product net zoals Schorem niet zomaar een plaatselijke barbierszaak is. Wist je dat de pomade van reuzel al een hype werd voordat het product zelf überhaupt bestond? Duik mee in het ontstaan van Reuzel pomade en de populariteit van de blauwe Reuzel.

Ontstaan van Reuzel pomade

We kennen natuurlijk allemaal wel het verhaal van de barbierszaak Schorem en hoe deze is ontstaan. Dankzij Schorem is het barbiers vak weer ontploft in Nederland.

Al voordat de pomades van Reuzel bestonden was Schorem een grote hype binnen en buiten Nederland. Leen en Bertus de oprichters van Schorem en reuzel wilden graag een eigen product maken dat perfect was voor de 20 kapsels die je bij Schorem in de zaak kan laten knippen. Echter waren de wensen zo specifiek dat de fabrikanten het niet voor Leen en Bertus konden produceren. Veel glans maar niet teveel glans, een blikje dat kan deuken maar wel hersluitbaar blijft. Ze besloten het maar zelf te gaan proberen in hun eigen keuken. Dat was geen succes. Behalve een grote smeerboel en een groen gekleurd kapsel tijdens het testen van het zelfgemaakte brouwsel boekten ze geen resultaat.

Blauwe Reuzel pomades

Nog een probleem was dat het woord over een eigen pomade van Schorem al ver verspreid was en er overal vragen opdoken over de Reuzel. Iedereen wilde graag dat ruige blikje met een vies varken erop proberen. De oplossing kwam aanwaaien toen Leen en Bertus werden gebeld door David Raccuglia, fotograaf en oprichter van American Crew die graag foto’s van hun zaak wilde maken. Het lukte David Raccuglia wel om een product te maken dat voldeed aan hun wensen. Het was alleen volgens hem niet slim de naam reuzel en het vieze varken op het blikje te gebruiken. Reuzel is internationaal moeilijk uit te spreken en een vies varken op een blik zou geen goed marketingconcept zijn.

De eigenwijsheid en vastberadenheid van Leen en Bertus is de sleutel tot hun succes want zij kozen toch voor de naam Reuzel en zoals iedereen weet staat het vieze varken gewoon op de blikjes. Het maakt het product anders en interessanter dan andere pomades. Overal doken de producten op. Inmiddels is het een miljoenenbedrijf geworden en komen er steeds meer producten bij in het assortiment van Reuzel.

Blauwe Reuzel

Het succes van de blauwe Reuzel

De blauwe Reuzel of eigenlijk Reuzel Blue is het bestverkochte product van Reuzel maar is nog relatief jong. Toen Reuzel pomade net op de markt kwam waren er enkel de rode en de groene reuzel. De rode is een pomade op waterbasis en geeft veel glans en een medium hold. De groene variant doet bijna hetzelfde maar dan op oliebasis.

De rode Reuzel verkocht meteen het beste omdat men op zoek was naar een pomade die makkelijk uit het haar te wassen is maar wel doet wat het moet doen. Waterbasis pomades zijn daardoor wereldwijd razend populair.

Blauwe reuzel verpakking

De rode Reuzel mist alleen de hold die je nodig hebt voor wat hogere kapsels die veel gedragen worden. Schorem liet dus een extra product ontwikkelen op waterbasis dat een sterke hold heeft maar ook genoeg glans geeft. Dat product is de blauwe reuzel geworden. Vanaf het lanceren werd dit binnen no-time het bestverkochte product van Reuzel en bijna iedere barbershop heeft het wel op de planken staan.

Je haar zakt gedurende de dag niet in en je wast het met een beetje water weer uit. Ook de geur is aangenaam die wat doet denken aan een cologne met tinten van hout en vanille. Je kunt het met de blauwe reuzel bijna niet verkeerd doen. Het is de beste allrounder van het hele assortiment en daarom waarschijnlijk ook de meest populaire.

Ook in de toplijsten staan de blauwe reuzel vaak naast producten van Suavecito, Layrite en American Crew. Dat zijn merken die geroemd worden om hun pomade op waterbasis. De mannen van schorem willen alleen het beste door hun liefde voor het vak. Zelfs een fabrikant die hun product niet kon maken weerhield hun niet hun idee voor een goede pomade. De blauwe reuzel is de kers op de taart.

Probeer de Reuzel Blue Strong Hold zelf.